Erreur lave-vaisselle GVW840L/P09

Trouvez le code (d'erreur) de votre lave-vaisselle GVW840L/P09 (729754-09).


Code F10: Toestel overvuld met water - er blijft water in de vaatwasmachine achter

Reinig de afvoerpomp. Zie hiervoor de handleiding, hoofdstuk Onderhoud en reiniging. Indien dit het probleem niet oplost moet u contact opnemen met de Servicedienst. Een monteur moet deze kwestie oplossen.

Code F11: Fout waterafvoer

Toestel pompt het water niet weg

Het gele anti-slurpkapje is niet (goed) geplaatst.

  • Zorg ervoor dat het gele anti-slurpkapje correct op zijn plaats zit.

 

Verstopping in de afvoerslang.

  • Ontkoppel de afvoerslang, daar waar deze op de sifon van de gootsteen is aangesloten.
  • Controleer of zich opgehoopt vuil in de slang bevindt
  • Het kegelvormige deel van de opnening moet dusdanig zijn dat de diamter ten minste 14 mm is.

 

Knikken in de afvoerslang.

  • Controleer de afvoerslang.

 

Verstopte filters.

  • Reinig de filters.

 

De afvoerpomp is geblokkeerd.
U kunt de pomp bereiken vanaf de binnenkant van het toestel.

  • Maak het toestel spanningsloos door de stekker uit het stopcontact te trekken.
  • Verwijder het groffilter en het leidingdeel.
  • Verwijder het kleine montagestuk aan de linkerkant van de onderafvoer.
  • Maak de pompschoep los en draai deze door uw vinger in de opening te steken en verwijder alles wat de pompschoep blokkeert.
  • Plaats het montagestuk en de filters terug.
  • Steek de stekker weer in het stopcontact.
    Wanneer het toestel niet start en een zoemend geluid maakt, is de overloopbeveiliging geactiveerd. Sluit in dat geval de waterkraan en trek de stekker weer uit het stopcontact.
    Neem contact op met de Servicedienst. Een monteur moet dit probleem verhelpen.

 

Code F12: Fout waterinlaat; waterinlaattijd te lang

De waterkraan is niet geopend of de waterdruk is te laag.

  • Open de waterkraan. Wanneer dit het probleem niet oplost moet een installateur deze kwestie verhelpen.
Code F40: Lekkage inlaatklep; het inlaatventiel lekt

Sluit de waterkraan.

Neem contact op met de Servicedienst. Een monteur moet dit probleem verhelpen.

Code F52: Storing waterniveau - waterpeil te laag

Dit probleem kunt u niet zelf oplossen.
Een monteur moet deze storing verhelpen.

Code F54: Te veel water in de afwasmachine - vlotter overloopbeveiliging ingeschakeld

Dit probleem kunt u niet zelf oplossen.
Een monteur moet deze storing verhelpen.

Code F56: Storing circulatiepomp - de circulatiepomp functioneert niet

Deze storing kunt u niet zelf oplossen.
Een monteur moet dit probleem verhelpen.

De deur van de vaatwasmachine valt open tijdens het programma; display geeft nog 15 à 20 minuten aan

De vaatwasmachine beschikt over een automatische deur-opening voor een extra goed droogresultaat.
Tijdens de droogfase van het vaatwasprogramma opent de deur van de vaatwasmachine automatisch 10-15 centimeter. Hiermee wordt de laatste stoom vrijgelaten en komt koele lucht naar binnen voor een beter droogresultaat. De deur van de vaatwasmachine kan niet gesloten worden zolang het droogproces actief is. Aan het eind van dit programma blijft de deur open staan en kan dan wel gesloten worden.

 

De automatische deur-opener is standaard ingeschakeld, maar u kunt deze instelling ook uitschakelen. In de handleiding van uw vaatwasmachine staat beschreven hoe u dat moet doen.


Plus d'information.


Résoudre le problème vous-même?

Il est souvent possible de résoudre vous-même une panne, par exemple en réinitialisant l'appareil : débranchez-le. Attendez deux minutes, puis remettez-le sous tension. Si vous ne pouvez pas atteindre la prise, éteignez le groupe correspondant dans l'armoire à compteurs.


Manuel et autres documents

Dans le manuel, vous trouverez également des informations sur les messages d'erreur de votre appareil. Le manuel et d'autres documents tels que les instructions d'installation et les dimensions d'installation se trouvent dans l'article Documentation lave-vaisselle GVW840L/P09.


Garantie?
En savoir plus sur la garantie.


Visite du technicien

Le code (d'erreur) indique qu'un technicien doit résoudre le problème ? Prenez alors rendez-vous avec un Pelgrim technicien.

Cette réponse a-t-elle été utile ? Oui Non

Envoyer vos commentaires
Désolés de n'avoir pu vous être utile. Aidez-nous à améliorer cet article en nous faisant part de vos commentaires.