Is je toestel nieuw en ontstaat de kortsluiting bij het eerste gebruik? Dan is de aansluiting fout, neem contact op met de installateur om de aansluiting te controleren.
Één van de oorzaken kan een dubbele aardlekschakelaar op de kookgroep in de meterkast zijn. Dit is te herkennen aan meerdere (oranje) Testknopjes op de kookgroep zoals in onderstaande afbeeldingen. Dit is van toepassing op apparaten die op meerdere fasen aangesloten zijn zoals een kookplaat of fornuis.
Gebruik je het toestel al langere tijd, dan heeft het toestel een technisch probleem.
Controleer het volgende:
- Is er een schakelaar om of zijn er stoppen doorgeslagen in de meterkast?
- Zijn er meerdere apparaten met een hoog stroomverbruik aangesloten op dezelfde groep? Sluit dan je toestel aan op een andere groep.
- Wanneer wordt de kortsluiting veroorzaakt? Denk aan:
- Bij het gebruiken van een bepaalde kookzone.
- Bij het gebruiken van de microgolffunctie.
- Bij het gebruiken van de grillfunctie.
Hoe los je dit probleem op?
Maak een afspraak met een Pelgrim technieker en omschrijf wat je hebt gecontroleerd.
Meer informatie