Zoek de (fout)code van je koffiemachine IKM540RVS/P01 (724164-01).
Melding ALGEMEEN ALARM!
Deze melding kan meerdere oorzaken hebben.
De tijd waarin de melding zichtbaar wordt, is afhankelijk van de oorzaak.
- Melding is direct zichtbaar na aanzetten : NTC defect. Een technieker moet dit verhelpen.
- Melding is zichtbaar na 10 seconden :limit switches defect : Een technieker moet dit verhelpen.
- Melding is zichtbaar na 6 minuten op: De elementen komen niet op temperatuur: Een technieker moet dit verhelpen.
Wat kunt u zelf doen:
Deze melding kan ook worden weergegeven indien tijdens de opwarmfase wanneer de servicedeur niet goed dicht zit of de lekbak niet goed is geplaatst.
Een andere oorzaak kan zijn dat de machine van binnen sterk vervuild is.
Een ALGEMEEN ALARM! is alleen te resetten door de hoofdschakelaar van het toestel uit en aan te zetten.
De koffiebonen zijn op
- Vul de koffiebonenhouder
De koffiemolen maakt zeer veel lawaai
- De koffiemolen wordt geblokkeerd door een voorwerp (bijvoorbeeld een steentje)
Een technieker moet dit probleem verhelpen. Het vastlopen van de koffiemolen door een vreemd voorwerp valt niet onder de garantie!
Voer de ontkalkingsprocedure uit. Zie hiervoor de gebruikshandleiding.
Plaats de zetgroep
Maak het reservoir leeg en reinig deze. Verwijder eerst het lekbakje. Reinig het reservoir grondig; zorg ervoor dat alle resten op de bodem verwijderd worden.
Als het servicedeurtje niet te sluiten is, is de zetgroep mogelijk niet op de juiste wijze geplaatst. Raadpleeg de handleiding.
Voeg gemalen koffie toe. Draai de instelknop voor de sterkte van de koffie geheel naar links (voor 1 kop) of geheel naar rechts (voor 2 koppen). De koffiemolen wordt uitgeschakeld. In de display verschijnt 'Espresso voorgemalen 1 kop/2 koppen'.
Open het servicedeurtje en plaats het reservoir
Te langzame koffie-uitstroom
- Stel de maalgraad van de koffiebonen bij. Draai de regelknop voor de maalgraad één klik naar rechts
De machine kan geen koffie zetten
- Spoel de machine door de heet water knop te bedienen. Plaats een beker of bakje onder de waterspuit en druk op de toets voor heet water.
Reinig de machine zoals besproken in de handleiding. Als de melding blijft verschijnen moet een technieker de storing verhelpen.
Het waterreservoir is leeg of verkeerd geplaatst
Vul het waterreservoir
- Verwijder het reservoir. Spoel het reservoir om en vul het met vers water. Doe nooit meer water in het reservoir dan tot het streepje MAX. Plaats het waterreservoir weer terug en duw het zover mogelijk op zijn plaats.
Het reservoir is vuil (kalkaanslag)
- Reinig en/of ontkalk het reservoir
Meer informatie.
Zelf oplossen?
Vaak kun je een storing zelf oplossen, bijvoorbeeld door het toestel te resetten: haal de stekker uit het stopcontact. Wacht twee minuten en zet daarna de stroom er weer op. Kun je niet bij de stekker, zet dan de juiste groep in de meterkast uit.
Handleiding en andere documenten
In de handleiding vind je ook informatie over foutmeldingen van je toestel. De handleiding en andere documentatie zoals een installatievoorschrift en inbouwmaten, vind je in artikel Documentatie koffiemachine IKM540RVS/P01.
Garantie?
Lees meer informatie over garantie.
Techniekersbezoek
Staat er bij de (fout)code dat een technieker het probleem moet verhelpen? Maak dan een afspraak met een Pelgrim technieker.