Zoek de (fout)code van je koffiemachine IKM614MAT/P01 (725255-01).
Melding ALGEMEEN ALARM!
Deze melding kan meerdere oorzaken hebben.
De tijd waarin de melding zichtbaar wordt, is afhankelijk van de oorzaak.
- Melding is direct zichtbaar na aanzetten : NTC defect. Een technieker moet dit verhelpen.
- Melding is zichtbaar na 10 seconden :limit switches defect : Een technieker moet dit verhelpen.
- Melding is zichtbaar na 6 minuten op: De elementen komen niet op temperatuur: Een technieker moet dit verhelpen.
Wat kunt u zelf doen:
Deze melding kan ook worden weergegeven indien tijdens de opwarmfase wanneer de servicedeur niet goed dicht zit of de lekbak niet goed is geplaatst.
Een andere oorzaak kan zijn dat de machine van binnen sterk vervuild is.
Een ALGEMEEN ALARM! is alleen te resetten door de hoofdschakelaar van het toestel uit en aan te zetten.
Er bevindt zich kalkaanslag in het toestel
- Het ontkalkprogramma moet zo snel mogelijk worden uitgevoerd (raadpleeg 'Het ontkalkprogramma uitvoeren).
Als het servicedeurtje niet te sluiten is, is de zetgroep mogelijk niet op de juiste wijze geplaatst. Raadpleeg de handleiding.
Het koffiedikreservoir is na het schoonmaken niet teruggeplaatst
- Open de servicedeur en plaats het koffiedikreservoir terug.
Waarschijnlijk is de koffiezetgroep na het schoonmaken niet teruggeplaatst in de koffiemachine
- Plaats de zetgroep (raadpleeg 'De zetgroep schoonmaken').
De koffieafgifte is te traag
- Draai de instelknop voor het maalniveau één stand naar rechts (raadpleeg 'Het maalniveau instellen')
Het toestel kan geen koffie zetten
- Plaats een kop onder het heetwatermondstuk en druk op de toets 'Heet water'
Er is geen gemalen koffie in de vultrechter gedaan voordat de voorgemalen koffie-functie werd geselecteerd
- Voeg gemalen koffie toe, zoals beschreven in 'Espresso maken met gemalen koffie'.
Het koffiebonenreservoir is leeg
- Vul het koffiebonenreservoir.
Als het malen van de koffiebonen veel lawaai maakt, is de molen mogelijk geblokkeerd door een steentje tussen de koffiebonen
- Neem contact op met de klantenservice.
Het waterreservoir is leeg of verkeerd geplaatst
Vul het waterreservoir
- Verwijder het reservoir. Spoel het reservoir om en vul het met vers water. Doe nooit meer water in het reservoir dan tot het streepje MAX. Plaats het waterreservoir weer terug en duw het zover mogelijk op zijn plaats.
Het reservoir is vuil (kalkaanslag)
- Reinig en/of ontkalk het reservoir
Meer informatie.
Zelf oplossen?
Vaak kun je een storing zelf oplossen, bijvoorbeeld door het toestel te resetten: haal de stekker uit het stopcontact. Wacht twee minuten en zet daarna de stroom er weer op. Kun je niet bij de stekker, zet dan de juiste groep in de meterkast uit.
Handleiding en andere documenten
In de handleiding vind je ook informatie over foutmeldingen van je toestel. De handleiding en andere documentatie zoals een installatievoorschrift en inbouwmaten, vind je in artikel Documentatie koffiemachine IKM614MAT/P01.
Garantie?
Lees meer informatie over garantie.
Techniekersbezoek
Staat er bij de (fout)code dat een technieker het probleem moet verhelpen? Maak dan een afspraak met een Pelgrim technieker.