ConnectLife™ is een digitale app die een smart home-ervaring biedt met de mogelijkheid om toestellen te verbinden en beheren. Wil je gebruikmaken van ConnectLife™? Volg dan de onderstaande stappen.
Voordat je begint
Maak een foto van het complete typeplaatje, voordat je het toestel inbouwt en installeert. Dit is altijd handig om bij de hand te hebben bij vragen over het toestel. Zie hieronder de benamingen en voorbeelden van typeplaatjes. Hier vind je instructies voor het vinden van het typeplaatje.


Benodigdheden ConnectLife™
Het volgende heb je nodig voor het gebruikmaken van ConnectLife™:
Goed om te weten
ConnectLife™ is een digitale app die een smart home-ervaring biedt met de mogelijkheid om toestellen te verbinden en beheren.

Wil je gebruikmaken van ConnectLife™? Download de ConnectLife™ app via de onderstaande knoppen.
Meer informatie
Met de ConnectLife™ app kun je eenvoudig je toestellen verbinden en beheren op afstand. Voor het gebruikmaken van de smart-functies met de app is het aanmaken van een account een vereiste.
Je vindt hieronder de instructies voor het aanmaken van een ConnectLife ™ account:


Nieuw account aanmaken
Account aanmaken met bestaand Google-account, Apple-ID of Microsoft-account
Het is ook mogelijk om een ConnectLife ™ account aan te maken met een bestaand Google-account, Apple-ID of Microsoft-account. Druk hiervoor op het icoontje van het gewenste platform en volg de aangegeven stappen.
Meer informatie
Het beheren en op afstand bedienen van je toestel met een smartphone of tablet is mogelijk via de ConnectLife™ app.
Stap 1: Voordat je begint
Zorg ervoor dat je een foto maakt van het volledige typeplaatje van het toestel voordat je deze inbouwt of installeert. Het typeplaatje bevat belangrijke informatie die handig is bij vragen over het toestel. Bekijk hier de instructies om het typeplaatje te vinden. Daarnaast is het verstandig om vooraf de benodigde ConnectLife™ materialen te verzamelen, zoals een smartphone of tablet die verbonden zijn met je thuis wifi-netwerk. Bekijk hier de volledige benodigdhedenlijst om je goed voor te bereiden.
Voorbeeld typeplaatje:


Instructies voor het verbinden van een toestel
In de onderstaande video staan de instructies voor het verbinden van een toestel met een smartphone of een tablet.
Let op: In deze video zie je, als voorbeeld, hoe een oven wordt gekoppeld via ConnectLife™. De basisstappen zijn vergelijkbaar voor andere productgroepen. De stappen voor het verbinden zijn per toestel verschillend. Volg daarom altijd de instructies in de app die specifiek gelden voor jouw toestel.
Stap 2: Download de ConnectLife™ app
Klik hier voor het downloaden van de ConnectLife™ app.
Stap 3: Maak een account aan
Volg de onderstaande stappen om een ConnectLife™ account aan te maken. Je kunt ook inloggen met een bestaand Google-, Apple ID- of Microsoft-account. Druk hiervoor op het icoon van het gewenste platform en volg de aangegeven stappen in de app.
Stap 4: Toestel toevoegen
Stap 5: Toestel verbinden
Je kunt het toestel op twee manieren verbinden: automatisch of handmatig. Wij raden een automatische verbinding aan. Lukt dat niet? Kies dan voor een handmatige verbinding.
Vervolgstappen toestel verbinden
Lukt het niet met verbinden? Bekijk dan: Waarom lukt het niet om mijn toestellen te verbinden met het wifi-netwerk of de ConnectLife-app?
Stap 6: Geef het toestel een naam
Meer informatie
Lees hieronder meer informatie over het op afstand bedienen (Remote Control) van een toestel met de ConnectLife™ app:
Wil je jouw toestel eenvoudig op afstand bedienen?
Met de ConnectLife™ app is dit mogelijk. Hiervoor moet je eerst de ‘Op afstand’ modus (ook bekend als Remote Control) inschakelen op het toestel. Zo maak je optimaal gebruik van alle slimme functies.
Voordat je begint
Zorg dat het volgende in orde is voordat je de Remote Control activeert:
Staat alles gereed? Volg dan de onderstaande stappen van jouw productgroep:
Goed om te weten
Zodra jouw toestel is gekoppeld aan de ConnectLife™ app, kun je deze al monitoren en deels bedienen op afstand. Denk hierbij aan:
Om gebruik te maken van alle mogelijkheden zoals het starten van een vaatwasser programma op afstand, is het ook nodig om de ‘Op afstand’ modus (Remote Control) handmatig te activeren. Dit moet je bij ieder gebruik opnieuw inschakelen op het toestel.
Bekijk de onderstaande video voor Remote Control instructies:

Wifi-symbool aan te geven. Dit betekent dat je vaatwasser verbonden is met het wifi-netwerk, en al op afstand te monitoren is. De bediening op afstand is nog niet actief.
Druk op de Wifi-toets van de vaatwasser om de ‘Op afstand’ modus te starten. Afhankelijk van het model kan het nodig zijn om daarnaast nog op de Start/Stop-toets te drukken.
Er wordt op het display aangegeven dat de ‘Op afstand’ modus is gestart.
Sluit de deur en het toestel staat gereed om op afstand bediend te worden. In de ConnectLife™ app kun je een gewenst vaatwasprogramma selecteren en dit naar eigen voorkeur personaliseren. Vervolgens stuur je dit rechtstreeks vanuit de app naar de vaatwasser en het gekozen programma wordt automatisch gestart.
Let op: De stappen en symbolen van de toetsen kunnen per model verschillen. Raadpleeg daarom altijd de handleiding van jouw toestel voor de juiste instructies.
Je kunt de ‘Op afstand’ modus op verschillende manieren uitschakelen:
Let op: Na het uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus blijft het monitoren en een deel van de functies via de ConnectLife™ app gewoon mogelijk (zoals het in-en uitschakelen van het kinderslot en meldingen ontvangen). De volledige bedieningsfuncties op afstand, zijn dan niet meer beschikbaar.
Goed om te weten
Zodra jouw toestel is gekoppeld aan de ConnectLife™ app, kun je deze al monitoren en deels bedienen op afstand. Denk hierbij aan:
Om gebruik te maken van alle mogelijkheden zoals het starten van een ovenprogramma op afstand, is het ook nodig om de ‘Op afstand’ modus (Remote Control) handmatig te activeren. Vanwege veiligheidsredenen heeft deze modus een limiet van 24 uur (met uitzondering van een aantal modellen). Daarom moet de ‘Op afstand’ modus per gebruik of na het verlopen van de 24 uur op het toestel steeds opnieuw worden gestart.

Wifi-symbool aan te geven. Dit betekent dat je oven verbonden is met het wifi-netwerk, en dus al op afstand te monitoren is. De bediening op afstand is nog niet actief.
Druk op de Wifi/Remote-toets. Vervolgens zal er een Wifi-symbool met ‘Remote’ op de display tevoorschijn komen. Het toestel staat nu klaar om via de ConnectLife™ app bediend te worden. Kies in de ConnectLife app een programma uit of stel deze zelf samen en start dit vervolgens eenvoudig vanuit de app.

Voor oudere modellen
Bij oudere oven modellen is het instellen van de Op afstand-functie iets uitgebreider. Hierbij moet je de functie handmatig inschakelen via het menu van de oven en is er een verschil tussen de afstand modus instellen en starten. Het gaat hierbij om de volgende modellen:
Voor oudere modellen
Het gaat hierbij om de volgende modellen OC560ZWA en OPC560ZWA.
Let op: Na het uitschakelen van de ‘Op afstand’ (Remote Control) modus blijft het monitoren en een deel van de functies via de ConnectLife™ app gewoon mogelijk (zoals het in-en uitschakelen van het kinderslot en meldingen ontvangen). De volledige bedieningsfuncties op afstand, zijn dan niet meer beschikbaar.

Goed om te weten
Inductiekookplaten kunnen om veiligheidsredenen niet op afstand worden bediend. Via de ConnectLife™ app kun je jouw kookplaat wel eenvoudig monitoren en gebruikmaken van handige functies, zoals:
Zodra je het toestel hebt verbonden met de ConnectLife™ app, zijn de genoemde functies op afstand direct beschikbaar.
Goed om te weten
Zodra jouw toestel is gekoppeld aan de ConnectLife™ app, is het monitoren en bedienen op afstand direct beschikbaar. Denk hierbij aan:
Volledig uitschakelen
Wil je alle functies voor het monitoren en bedienen op afstand via de ConnectLife™ app volledig uitzetten? Dan heb je twee mogelijkheden:
Wifi-verbinding uitschakelen op het toestel
Wanneer je de wifi-verbinding van het toestel uitzet, wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. In de ConnectLife™ app blijft je toestel wel zichtbaar, maar met een verbonden-wifi symbool met een streepje (geen signaal). Er wordt dan geen data of statusinformatie meer doorgestuurd naar de app. Je kunt nog wel algemene informatie bekijken, zoals de handleiding van je toestel. Zodra je de wifi-verbinding weer activeert, wordt de verbinding automatisch hersteld. Je hoeft je toestel dus niet opnieuw te koppelen.
Het toestel ontkoppelen van de app
Wanneer je het toestel volledig ontkoppelt van de ConnectLife™ app, verdwijnt het toestel uit je overzicht in de app. Er is geen connectie meer actief en zichtbaar.
Bekijk hier de instructies voor het ontkoppelen van de het toestel.
Let op: Wil je later toch weer gebruikmaken van bediening op afstand? Dan moet je het toestel opnieuw koppelen. Dit betekent dat je alle stappen van het verbinden en/of koppelen opnieuw moet doorlopen.
Meer informatie
De ‘Op afstand’-modus maakt het mogelijk om jouw toestel via de ConnectLife™ app op afstand te monitoren en te bedienen. Deze functie wordt ook wel Remote Control genoemd. De tijd dat je jouw toestel op afstand kunt bedienen verschilt per productgroep.
Goed om te weten
Na het verbinden en koppelen van het toestel met de ConnectLife™ app kun je direct gebruikmaken van de meeste Remote Control-functies. Voor sommige functies, zoals het op afstand starten van een programma, is het om veiligheidsredenen ook nodig om de Remote Control handmatig op het toestel in te schakelen. Sommige toestellen blijven altijd op afstand bestuurbaar, terwijl andere toestellen om veiligheidsredenen na een bepaalde tijd automatisch worden uitgeschakeld.
Tijdslimieten per productgroep
Is het gelukt om de ‘Op afstand’-modus in te schakelen?
Dan vind je hieronder de tijdslimieten van de Remote Control-functie per productgroep:
Vaatwassers
Ovens
Inductiekookplaten
Wijnklimaatkasten
• Het monitoren en bedienen op afstand blijft altijd actief, tenzij je dit handmatig uitschakelt.
Meer informatie
Met de ConnectLife™ app kun je eenvoudig meerdere gebruikers toevoegen aan een connected toestel. Dit kan op verschillende manieren: via een deelverzoek of met de koppelmodus.
Voordat je begint
Wij adviseren om andere gebruikers toe te voegen via een deelverzoek van de hoofdgebruiker. Dit is de snelste en makkelijkste manier. Lukt dit niet, dan kun je kiezen voor automatisch of handmatig verbinden via de koppelmodus. Bij het automatisch en handmatig verbinden zijn de stappen vrijwel hetzelfde als bij de eerste installatie door de hoofdgebruiker. Het verschil is dat je via de koppelmodus het Wifi-netwerk niet opnieuw hoeft in te stellen en het toestel direct aan je ConnectLife™-account kunt koppelen.
Heb je nog geen ConnectLife™-account? Lees hier meer over hoe je een account aanmaakt.
Hieronder vind je de instructies voor de verschillende manieren:
De eerste gebruiker die een toestel installeert, wordt automatisch de hoofdgebruiker. Alleen de hoofdgebruiker kan uitnodigingen sturen via een deelverzoek en gebruikers beheren.
Let op: Een deelverzoek kan alleen worden verstuurd naar gebruikers met een bestaand ConnectLife™-account.

Lukt het niet met een deelverzoek? Volg dan de onderstaande stappen voor het automatisch verbinden met de koppelmodus.


Kom je er niet uit? Selecteer dan handmatig de Toestel categorie en scan de QR-code. De QR-code vind je op het typeplaatje van het toestel.
Als automatisch verbinden niet lukt, dan kun je handmatig een toestel toevoegen.

Let op: De stappen kunnen verschillen per toestel.
Je kunt gebruikers verwijderen op de volgende manieren:

Wil je een toestel verwijderen uit de ConnectLife™ app? Volg dan de onderstaande stappen.

Voor het gebruikmaken van ConnectLife™ is er een geregistreerd account nodig. Tijdens het aanmaken van een account in de app ontvang je een verificatiecode op het opgegeven e-mailadres. Let op, de verificatiecode is 10 minuten geldig. Hieronder zie je een voorbeeld van een verificatiecode e-mail.
Geen verificatiecode ontvangen?
In dit geval kun je zoeken in de ongewenste e-mail van het opgegeven e-mailadres. Het kan namelijk voorkomen dat de verificatiecode in de ongewenste e-mail terecht is gekomen.
Meer informatie
Na het aanmaken van een ConnectLife™ account en het verbinden van een toestel staan de notificatie op de smartphone of tablet automatisch aan. Voor Smartwatch gebruikers is het ook mogelijk om ConnectLife™ notificaties te ontvangen. Je vindt hieronder de stappen voor het in-en uitschakelen van notificaties.
Notificatiecentrum
Je kunt alle notificaties terug bekijken in het notificatiecentrum. Dit is rechtsboven in de hoek van de homepagina te vinden, aangeduid met een bel-icoon.

Alle notificaties in- of uitschakelen:
Wil je liever geen notificatie ontvangen? Dan kan dit via de onderstaande manier worden uitgeschakeld:

Smart Watch
Volg de onderstaande stappen voor het in-en uitschakelen van notificaties op een Smart Watch.

iOS

Samsung Watch
Overige Android Smart Watches
Volg de instructies van het merk voor het inschakelen van notificaties van Smart Watches.
Om optimaal gebruik te kunnen maken van ConnectLife™ is het belangrijk om de app en het apparaat up-to-date te houden. Dit is mogelijk aan de hand van updates. Je vindt hieronder instructies voor het updaten van de app en apparaten.
ConnectLife™ app updates
Houd van tijd tot tijd de applicatiewinkel van jouw telefoon/tablet in de gaten voor ConnectLife™ updates, zoals de App Store of de Google Play store.
Apparaten updaten
Apparaat updates, ook wel Firmware updates genoemd, starten niet automatisch. Start de update via de ConnectLife™ app.
Belangrijk om te weten
Het downloaden van de nieuwe software via de ConnectLife™ app duurt gemiddeld 9 uur. Tijdens het downloaden kun je het apparaat blijven gebruiken. Zet pushmeldingen aan in de app om een melding te krijgen als de download voltooid is. Start vervolgens de installatie van de update in de app. Het installeren van de nieuwe software op het apparaat duurt gemiddeld 30 minuten. Tijdens de installatie kan het apparaat niet gebruikt worden. Op het display van het apparaat is te zien dat de update wordt geïnstalleerd.
Wij adviseren om het downloaden van de update in de avond te starten en de update in de ochtend op het apparaat te installeren.
Volg de onderstaande stappen voor het updaten van een apparaat:

Tip: Schakel de automatische updates functie in op de ConnectLife™ app en op de applicatiewinkel van je telefoon/tablet, zodat je altijd up-to-date blijft.
Let op, in de app is dit momenteel alleen mogelijk voor de WiFi-module.
Automatisch updaten is alleen van toepassing op de app zelf en niet op de Firmware updates.
Meer informatie