ConnectLife™

Wat heb ik nodig om ConnectLife™ te gebruiken?

ConnectLife™ is een digitale app die een smart home-ervaring biedt met de mogelijkheid om toestellen te verbinden en beheren. Wil je gebruikmaken van ConnectLife™? Volg dan de onderstaande stappen. 


Voordat je begint 

Maak een foto van het complete typeplaatje, voordat je het toestel inbouwt en installeert. Dit is altijd handig om bij de hand te hebben bij vragen over het toestel. Zie hieronder de benamingen en voorbeelden van typeplaatjes. Hier vind je instructies voor het vinden van het typeplaatje. 


  • Artikelnummer (A)
  • Modelnummer (B)
  • Versie / Versienummer (C)
  • Serienummer (D)
  • QR-code (E)
  • AUID-code (F)




Benodigdheden ConnectLife™

Het volgende heb je nodig voor het gebruikmaken van ConnectLife™: 


  • Een toestel met ConnectLife™. Zorg ervoor dat deze uitgepakt en geïnstalleerd is.
  • Smartphone of tablet
    • De smartphone/tablet moet verbonden zijn met het internet.
    • Het besturingssysteem van de smartphone/tablet moet geschikt zijn voor ConnectLife™.
      • Voor iOS 12.0 en hoger 
      • Voor Android 8.0 en hoger

 

 

  •  Wifi-router 
    • Netwerknaam van jouw Wifi-netwerk
    • Wachtwoord van het jouw Wifi-netwerk   
    • De Wifi-router moet verbonden zijn met het internet. 
    • Het signaal van het Wifi-netwerk moet sterk genoeg zijn op de locatie waar het toestel is geïnstalleerd. 
    • Beveiligingstype (vind je in de specificaties van de router – meestal is dit WPA2

 

Goed om te weten


Open artikel

Hoe download ik de ConnectLife™ app?

ConnectLife™ is een digitale app die een smart home-ervaring biedt met de mogelijkheid om toestellen te verbinden en beheren. 



Wil je gebruikmaken van ConnectLife™? Download de ConnectLife™ app via de onderstaande knoppen.



Download in de App Store. Download via Google Play.


Meer informatie


Open artikel

Hoe maak ik een ConnectLife™ account aan?

Met de ConnectLife™ app kun je eenvoudig je toestellen verbinden en beheren op afstand. Voor het gebruikmaken van de smart-functies met de app is het aanmaken van een account een vereiste. 

 

Je vindt hieronder de instructies voor het aanmaken van een ConnectLife ™ account:






Nieuw account aanmaken

  1. Download hier de ConnectLife™ app.
  2. Open de app en ga vanaf de startpagina naar maak een ConnectLife™ account aan.
  3. Vul een e-mailadres in en een maak een wachtwoord aan.
  4. Druk op Account aanmaken.
  5. Lees en accepteer de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.
  6. Zie de verificatiecode in de mail van het opgegeven e-mailadres.
    Let op, de verificatiecode kan ook in de ongewenste e-mail terechtkomen.
  7. Voer de verificatiecode in op de app.
    Let op, de verificatiecode is 10 minuten geldig.
  8. Voer jouw persoonlijke gegevens in.
  9. Druk op Volgende en de app is klaar voor gebruik.


Account aanmaken met bestaand Google-account, Apple-ID of Microsoft-account

Het is ook mogelijk om een ConnectLife ™ account aan te maken met een bestaand Google-account, Apple-ID of Microsoft-account. Druk hiervoor op het icoontje van het gewenste platform en volg de aangegeven stappen.




Open artikel

Hoe verbind ik mijn smartphone/tablet met een apparaat via de ConnectLife™ app?

Het beheren en op afstand bedienen van je toestel met een smartphone of tablet is mogelijk via de ConnectLife™ app.

 

Stap 1: Voordat je begint

Zorg ervoor dat je een foto maakt van het volledige typeplaatje van het toestel voordat je deze inbouwt of installeert. Het typeplaatje bevat belangrijke informatie die handig is bij vragen over het toestel. Bekijk hier de instructies om het typeplaatje te vinden. Daarnaast is het verstandig om vooraf de benodigde ConnectLife™ materialen te verzamelen, zoals een smartphone of tablet die verbonden zijn met je thuis wifi-netwerk. Bekijk hier de volledige benodigdhedenlijst om je goed voor te bereiden.


Voorbeeld typeplaatje:





Instructies voor het verbinden van een toestel

In de onderstaande video staan de instructies voor het verbinden van een toestel met een smartphone of een tablet. 


Let op: In deze video zie je, als voorbeeld, hoe een oven wordt gekoppeld via ConnectLife. De basisstappen zijn vergelijkbaar voor andere productgroepen. De stappen voor het verbinden zijn per toestel verschillend. Volg daarom altijd de instructies in de app die specifiek gelden voor jouw toestel.





Stap 2: Download de ConnectLife™ app

Klik hier voor het downloaden van de ConnectLife™ app.

 

Stap 3: Maak een account aan

Volg de onderstaande stappen om een ConnectLife™ account aan te maken. Je kunt ook inloggen met een bestaand Google-, Apple ID- of Microsoft-account. Druk hiervoor op het icoon van het gewenste platform en volg de aangegeven stappen in de app.

 

  1. Open de ConnectLife™ app en druk vanaf de startpagina op Maak een ConnectLife™ account aan.
  2. Vul je e-mailadres in en maak een wachtwoord aan.
  3. Druk op Account aanmaken.
  4. Lees en accepteer de algemene voorwaarden en de privacyverklaring bij akkoord.
  5. Zie de verificatiecode in de mail van het opgegeven e-mailadres.
    Let op: deze kan in je spamfolder terechtkomen en is 10 minuten geldig.
  1. Vul jouw persoonlijke gegevens.
  2. Druk op Volgende en de app is klaar voor gebruik.


Stap 4: Toestel toevoegen

  1. Ga vanaf de startpagina naar Apparaten toevoegen of druk op het ‘+’ icoontje.
  2. Ga vervolgens naar Voeg toestel toe.
  3. Optioneel: Automatisch verbinden met de ontdekkingsmodus
    Als er al toestellen in de buurt zijn die met het Wifi-netwerk verbonden zijn, kun je deze eenvoudig opsporen via de ontdekkingsmodus (ook wel discovery modegenoemd). Dit versnelt het proces, omdat je geen QR-code hoeft te scannen of apparaatcodes handmatig hoeft in te voeren. Dit is namelijk vaak al tijdens de eerste installatie gebeurd. 
    • Druk hiervoor op Zoek naar apparaten in de buurt.
    • Selecteer het toestel.
    • Het toestel wordt automatisch in de koppelmodus geplaatst, waarbij ‘P’ of ‘Pair’ op het display wordt weergegeven. Dit staat voor Pairing. Volg vervolgens de aangegeven stappen in de app om het toestel te koppelen en ga verder naar stap 6: Geef het toestel een naam.

      Vind je geen toestellen in de buurt, of is dit je eerste installatie?
      Selecteer dan handmatig de apparaat categorie van het apparaat en ga verder bij stap 5: Toestel verbinden.

Stap 5: Toestel verbinden

Je kunt het toestel op twee manieren verbinden: automatisch of handmatig. Wij raden een automatische verbinding aan. Lukt dat niet? Kies dan voor een handmatige verbinding.


  • Automatisch verbinden met QR-code
  1. Scan de QR-code op het typeplaatje van het apparaat met de camera van je smartphone of tablet.
  2. Volg de instructies in de app en ga verder naar de alinea Vervolgstappen apparaat verbinden.

    Let op: Het kan voorkomen dat de app het toestel automatisch via Bluetooth vindt. In dat geval ontvang je een melding. Dit versnelt het proces, omdat je de app niet hoeft te verlaten om verbinding met Wifi te maken. Je hoeft dus niet handmatig naar de Wifi-instellingen van je telefoon te gaan. Je kunt direct doorgaan naar stap 6: Geef het toestel een naam.

 

  • Handmatig verbinden met apparaatcode
  1. Vouw het Apparaatcode scannen menu in de camera open in en druk op Voer de code handmatig in.
  2. Vul de 37-cijferige apparaatcode (AUID-code) in die op het typeplaatje staat.
  3. Druk op Volgende en ga verder naar de alinea Vervolgstappen apparaat verbinden.


Vervolgstappen toestel verbinden

  1. Zet de (wifi)-verbindmodus van het toestel aan via het netwerkverbindingsmenu (NVM) van het toestel door de aangegeven stappen in de app te volgen. Deze modus herken je aan een C’ of ‘Conn’ dat op de display wordt weergegevenDit staat voor ‘Connect(ed)’.

    Let op: de stappen kunnen per toestel verschillen. Daarnaast kan het hierbij ook voorkomen dat het Wifi-netwerk niet opnieuw hoeft te worden ingesteld, omdat dit mogelijk al tijdens de installatie is gedaan. Het toestel wordt dan automatisch in de koppelmodus gezet, waarbij een ‘P’ of ‘Pair’ op de display wordt weergegeven. Dit staat voor ‘Pairing’. In dit geval kun je deze stap overslaan en direct doorgaan naar stap 6: Geef het toestel een naam.

  2. Verbind je smartphone of tablet met het tijdelijke aangemaakte Wifi-netwerk van het toestel genaamd ‘HIS-xxxx’ of ‘ConnectLife’.

    Let op: je ontvangt mogelijk een melding over geen internettoegang. Dit is normaal, omdat de smartphone of tablet direct verbonden staat met het toestel (maar nog niet met het Wifi-netwerk). De melding verdwijnt na het maken van de verbinding.

  3. Keer terug naar de app, selecteer het wifinetwerk en voer het wachtwoord in.
  4. Wacht totdat de verbinding is voltooid. Je ziet een bevestiging in de app en het Wifi-icoon zal verschijnen op het toestel display.


Lukt het niet met verbinden? Bekijk dan: Waarom lukt het niet om mijn toestellen te verbinden met het wifi-netwerk of de ConnectLife-app?


Stap 6: Geef het toestel een naam

  1. Kies een herkenbare naam voor het toestel, bijvoorbeeld: Vaatwasser Keuken.
  2. Selecteer de ruimte waar het toestel zich bevindt.
  3. Druk op Opslaan
  4. Gefeliciteerd, het toestel is nu succesvol gekoppeld!


Meer informatie

Lees hieronder meer informatie over het op afstand bedienen (Remote Control) van een toestel met de ConnectLife™ app:



Open artikel

Hoe kan ik mijn toestel op afstand bedienen (Remote Control)?

Wil je jouw toestel eenvoudig op afstand bedienen? 

Met de ConnectLife™ app is dit mogelijk. Hiervoor moet je eerst de ‘Op afstand’ modus (ook bekend als Remote Control) inschakelen op het toestel. Zo maak je optimaal gebruik van alle slimme functies.


Voordat je begint

Zorg dat het volgende in orde is voordat je de Remote Control activeert:



Staat alles gereed? Volg dan de onderstaande stappen van jouw productgroep:


Vaatwasser

Goed om te weten

Zodra jouw toestel is gekoppeld aan de ConnectLife™ app, kun je deze al monitoren en deels bedienen op afstand. Denk hierbij aan:



Om gebruik te maken van alle mogelijkheden zoals het starten van een vaatwasser programma op afstand, is het ook nodig om de ‘Op afstand’ modus (Remote Control) handmatig te activeren. Dit moet je bij ieder gebruik opnieuw inschakelen op het toestel.


Bekijk de onderstaande video voor Remote Control instructies:




Remote Control starten




  1. Controleer de verbindingsstatus. De verbindingsstatus hoort een wit statisch 

    Wifi-symbool aan te geven. Dit betekent dat je vaatwasser verbonden is met het wifi-netwerk, en al op afstand te monitoren is. De bediening op afstand is nog niet actief.

  2. Druk op de Wifi-toets van de vaatwasser om de ‘Op afstand’ modus te starten. Afhankelijk van het model kan het nodig zijn om daarnaast nog op de Start/Stop-toets te drukken.

  3. Er wordt op het display aangegeven dat de ‘Op afstand’ modus is gestart.

  4. Sluit de deur en het toestel staat gereed om op afstand bediend te worden. In de ConnectLife™ app kun je een gewenst vaatwasprogramma selecteren en dit naar eigen voorkeur personaliseren. Vervolgens stuur je dit rechtstreeks vanuit de app naar de vaatwasser en het gekozen programma wordt automatisch gestart.


    Let op: De stappen en symbolen van de toetsen kunnen per model verschillen. Raadpleeg daarom altijd de handleiding van jouw toestel voor de juiste instructies.


Remote Control uitschakelen

Je kunt de ‘Op afstand’ modus op verschillende manieren uitschakelen:

  • Staat de vaatwasserdeur nog open? Druk dan nogmaals op de Wifi-toets.
  • Is de deur al gesloten? Open de deur opnieuw om de modus te annuleren.
  • Wordt de deur niet binnen 2 minuten na de start gesloten, dan schakelt de modus automatisch uit.


Let op: Na het uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus blijft het monitoren en een deel van de functies via de ConnectLife™ app gewoon mogelijk (zoals het in-en uitschakelen van het kinderslot en meldingen ontvangen). De volledige bedieningsfuncties op afstand, zijn dan niet meer beschikbaar.

Oven

Goed om te weten

Zodra jouw toestel is gekoppeld aan de ConnectLife™ app, kun je deze al monitoren en deels bedienen op afstand. Denk hierbij aan:


  • Ontvangen van notificatiemeldingen.
  • Het in-en uitschakelen van het kinderslot en de verlichting.
  • Het instellen van de timer.


Om gebruik te maken van alle mogelijkheden zoals het starten van een ovenprogramma op afstand, is het ook nodig om de ‘Op afstand’ modus (Remote Control) handmatig te activeren. Vanwege veiligheidsredenen heeft deze modus een limiet van 24 uur (met uitzondering van een aantal modellen). Daarom moet de ‘Op afstand’ modus per gebruik of na het verlopen van de 24 uur op het toestel steeds opnieuw worden gestart


Remote Control inschakelen
  1. Controleer de verbindingsstatus. De verbindingsstatus hoort een wit statisch 

    Wifi-symbool aan te geven. Dit betekent dat je oven verbonden is met het wifi-netwerk, en dus al op afstand te monitoren is. De bediening op afstand is nog niet actief.

  2. Druk op de Wifi/Remote-toets. Vervolgens zal er een Wifi-symbool met ‘Remote’ op de display tevoorschijn komen. Het toestel staat nu klaar om via de ConnectLife™ app bediend te worden. Kies in de ConnectLife app een programma uit of stel deze zelf samen en start dit vervolgens eenvoudig vanuit de app.




Voor oudere modellen

Bij oudere oven modellen is het instellen van de Op afstand-functie iets uitgebreider. Hierbij moet je de functie handmatig inschakelen via het menu van de oven en is er een verschil tussen de afstand modus instellen en starten. Het gaat hierbij om de volgende modellen: 


  • OC560ZWA (artikelnummer: 7415400)
  • OPC560ZWA (artikelnummer: 74158)


  1. Controleer de verbindingsstatus. De verbindingsstatus hoort een wit statisch Wifi-symbool aan te geven. Dit betekent dat je oven verbonden is met het wifi-netwerk, en dus al op afstand te monitoren is. De bediening op afstand is nog niet actief.
  2. Houd de Auto Bake-toets 3–4 seconden ingedrukt.
  3. Navigeer met de draaiknop naar On en bevestig dit door op de draaiknop te drukken. De Op afstand-modus is nu ingesteld.
  4. Druk op de Start/Pauze-toets om de Op afstand-modus te starten. Op het display verschijnt REMOTE.
  5. Je toestel is nu klaar om op afstand te worden bediend via de ConnectLife™ app.


Remote Control uitschakelen
  • Druk nogmaals op de Wifi-toets. ‘Remote’ verdwijnt vervolgens van het display.


Voor oudere modellen

Het gaat hierbij om de volgende modellen OC560ZWA en OPC560ZWA.


  1. Houd de Auto Bake toets 4 seconden ingedrukt. 
  2. Navigeer met de draaiknop naar OFF
  3. Bevestig OFF door op de draaiknop te drukken. Het instellen van de ‘Op afstand’ modus is ongedaan gemaakt.


Let op: Na het uitschakelen van de ‘Op afstand’ (Remote Control) modus blijft het monitoren en een deel van de functies via de ConnectLife™ app gewoon mogelijk (zoals het in-en uitschakelen van het kinderslot en meldingen ontvangen). De volledige bedieningsfuncties op afstand, zijn dan niet meer beschikbaar.


Inductiekookplaat




Goed om te weten

Inductiekookplaten kunnen om veiligheidsredenen niet op afstand worden bediend. Via de ConnectLife™ app kun je jouw kookplaat wel eenvoudig monitoren en gebruikmaken van handige functies, zoals:


  • Actieve kookzones volgen en de actuele temperaturen en standen bekijken.
  • Meest recente software updates ontvangen
  • Afhankelijk van het toestel: het kinderslot, geluid en toetsgevoeligheid instellen.


Zodra je het toestel hebt verbonden met de ConnectLife™ app, zijn de genoemde functies op afstand direct beschikbaar.

Wijnklimaatkast

Goed om te weten

Zodra jouw toestel is gekoppeld aan de ConnectLife™ app, is het monitoren en bedienen op afstand direct beschikbaar. Denk hierbij aan:


  • Inzien en aanpassen van temperaturen.
  • Het inventaris beheren en statistieken bekijken.
  • Het in-en uitschakelen van de verlichting en het kinderslot.


Volledig uitschakelen

Wil je alle functies voor het monitoren en bedienen op afstand via de ConnectLife™ app volledig uitzetten? Dan heb je twee mogelijkheden:


  • Wifi uitschakelen: offline, maar toestel blijft zichtbaar in de app.
  • Ontkoppelen: volledig verwijderen (opnieuw verbinden/koppelen is dan noodzakelijk).


Wifi-verbinding uitschakelen op het toestel

Wanneer je de wifi-verbinding van het toestel uitzet, wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. In de ConnectLife™ app blijft je toestel wel zichtbaar, maar met  een verbonden-wifi symbool met een streepje (geen signaal). Er wordt dan geen data of statusinformatie meer doorgestuurd naar de app. Je kunt nog wel algemene informatie bekijken, zoals de handleiding van je toestel. Zodra je de wifi-verbinding weer activeert, wordt de verbinding automatisch hersteld. Je hoeft je toestel dus niet opnieuw te koppelen.


Het toestel ontkoppelen van de app

Wanneer je het toestel volledig ontkoppelt van de ConnectLife™ app, verdwijnt het toestel uit je overzicht in de app. Er is geen connectie meer actief en zichtbaar.


Bekijk hier de instructies voor het ontkoppelen van de het toestel.


Let op: Wil je later toch weer gebruikmaken van bediening op afstand? Dan moet je het toestel opnieuw koppelen. Dit betekent dat je alle stappen van het verbinden en/of koppelen opnieuw moet doorlopen.


Meer informatie


Open artikel

Hoelang kan ik mijn toestel op afstand bedienen (Remote Control)?

De ‘Op afstand’-modus maakt het mogelijk om jouw toestel via de ConnectLife™ app op afstand te monitoren en te bedienen. Deze functie wordt ook wel Remote Control genoemd. De tijd dat je jouw toestel op afstand kunt bedienen verschilt per productgroep.


Goed om te weten

Na het verbinden en koppelen van het toestel met de ConnectLife™ app kun je direct gebruikmaken van de meeste Remote Control-functies. Voor sommige functies, zoals het op afstand starten van een programma, is het om veiligheidsredenen ook nodig om de Remote Control handmatig op het toestel in te schakelen. Sommige toestellen blijven altijd op afstand bestuurbaar, terwijl andere toestellen om veiligheidsredenen na een bepaalde tijd automatisch worden uitgeschakeld.


Tijdslimieten per productgroep

Is het gelukt om de ‘Op afstand’-modus in te schakelen?

Dan vind je hieronder de tijdslimieten van de Remote Control-functie per productgroep:


Vaatwassers

  • Het monitoren en deels bedienen op afstand zoals het ontvangen van notificaties en het gebruik van het kinderslot, blijft altijd actief.
  • Het starten van programma’s op afstand heeft wel een limiet en daarom moet de Remote Control per gebruik op het toestel opnieuw worden gestart.
  • De Remote Control wordt automatisch uitgeschakeld:
    • Als de deur niet binnen 2 minuten wordt gesloten
    • Zodra de deur na het starten weer wordt geopend.


Ovens

  • Het monitoren en deels bedienen op afstand zoals het ontvangen van notificaties en het gebruik van het kinderslot blijft altijd actief.
  • Het starten van programma’s op afstand heeft wel een limiet en daarom moet de Remote Control per gebruik of na 24 uur opnieuw worden gestart.


Inductiekookplaten

  • Vanwege veiligheidsredenen kunnen kookplaten niet op afstand worden bediend.
  • Via de ConnectLife™ app kun je het toestel wel monitoren, notificaties ontvangen, instellingen wijzigen en informatie bekijken zoals handleidingen, updates en tips.


Wijnklimaatkasten

•    Het monitoren en bedienen op afstand blijft altijd actief, tenzij je dit handmatig uitschakelt.


Meer informatie


Open artikel

Hoe kan ik een extra gebruiker toevoegen of verwijderen in ConnectLife™?

Met de ConnectLife™ app kun je eenvoudig meerdere gebruikers toevoegen aan een connected toestel. Dit kan op verschillende manieren: via een deelverzoek of met de koppelmodus.

 

Voordat je begint

Wij adviseren om andere gebruikers toe te voegen via een deelverzoek van de hoofdgebruiker. Dit is de snelste en makkelijkste manier. Lukt dit niet, dan kun je kiezen voor automatisch of handmatig verbinden via de koppelmodus. Bij het automatisch en handmatig verbinden zijn de stappen vrijwel hetzelfde als bij de eerste installatie door de hoofdgebruiker. Het verschil is dat je via de koppelmodus het Wifi-netwerk niet opnieuw hoeft in te stellen en het toestel direct aan je ConnectLife™-account kunt koppelen.

 

Heb je nog geen ConnectLife™-account? Lees hier meer over hoe je een account aanmaakt.

 

Hieronder vind je de instructies voor de verschillende manieren:

 

  • Deelverzoek (alleen voor hoofdgebruikers)

De eerste gebruiker die een toestel installeert, wordt automatisch de hoofdgebruiker. Alleen de hoofdgebruiker kan uitnodigingen sturen via een deelverzoek en gebruikers beheren.
Let op: Een deelverzoek kan alleen worden verstuurd naar gebruikers met een bestaand ConnectLife™-account.




 

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Selecteer het toestel op de startpagina of in het menu onder Apparaten.
  3. Ga naar Apparaat delen.
  4. Druk op Nieuwe Toevoegen.
  5. Vul het e-mailadres in van de gebruiker die je wilt toevoegen en druk op Versturen.
  6. De gebruiker ontvangt een notificatiemail en het toestel wordt zichtbaar in de ConnectLife™ app van de nieuwe gebruiker.
     Tip: Controleer ook de map met ongewenste e-mail.


  • Automatisch verbinden via de koppelmodus

Lukt het niet met een deelverzoek? Volg dan de onderstaande stappen voor het automatisch verbinden met de koppelmodus.



  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga naar het ‘+’-icoon en kies Voeg toestel toe.
  3. Zoek het toestel met de ontdekkingsmode (ook wel discovery mode genoemd). Dit is een functie die toestellen in de buurt opspoort. Dit maakt het proces sneller, omdat je geen QR-code hoeft te scannen of toestelcodes handmatig hoeft in te voeren.
  4. Volg de stappen in de app om de koppelmodus van het toestel in te schakelen. Deze modus herken je vaak aan een ‘P’ of ‘Pair’. Dit staat voor ‘Pairing’.
     Let op: De stappen kunnen verschillen per toestel. Volg daarom de aangegeven stappen in de app.




Kom je er niet uit? Selecteer dan handmatig de Toestel categorie en scan de QR-code. De QR-code vind je op het typeplaatje van het toestel. 

 

  • Handmatig verbinden via de koppelmodus

Als automatisch verbinden niet lukt, dan kun je handmatig een toestel toevoegen.



 

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga naar het ‘+’-icoon en kies Voeg toestel toe
  3. Selecteer de categorie van het toestel.
  4. Vouw het Apparaatcode scannen menu in de camera open en druk op Voer de code handmatig in.
  5. Voer de 37-cijferige toestelcode (AUID-code) van het toestel in. Deze code staat op het typeplaatje.
  6. Druk op Volgende.
  7. Schakel de koppelmodus in door de stappen in de app te volgen. De koppelmodus herken je aan een ‘P’ of ‘Pair’. Dit staat voor ‘Pairing’.

Let op: De stappen kunnen verschillen per toestel.

 

  • Een gebruiker verwijderen

Je kunt gebruikers verwijderen op de volgende manieren:

 

  1. Verwijder jezelf:
    Ontkoppel het toestel in de ConnectLife™ app. Hier vind je de instructies voor ontkoppelen.

 

  1. Verwijder een andere gebruiker (hoofdgebruiker):
    De hoofdgebruiker kan andere gebruikers verwijderen:



    1. Open de ConnectLife™-app.
    2. Selecteer het toestel.
    3. Ga naar Apparaat delen.
    4. Sleep het e-mailadres van de te verwijderen gebruiker.
    5. Druk op Verwijderen.

 


Open artikel

Hoe ontkoppel/verwijder ik een ConnectLife™ toestel?

Wil je een toestel verwijderen uit de ConnectLife™ app? Volg dan de onderstaande stappen.




  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Selecteer het toestel dat je wilt verwijderen.
  3. Ga naar Voorkeuren.
  4. Druk op Verwijder apparaat.


Het is ook op een andere manier mogelijk:


  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Druk op het Menu.
  3. Ga naar Kamers beheren.
  4. Open de kamer van het apparaat dat je wil ontkoppelen.
  5. Selecteer het toestel onder Apparaten.
  6. Druk op Verwijderen.



Open artikel

Ik heb geen verificatiecode ontvangen.

Voor het gebruikmaken van ConnectLife™ is er een geregistreerd account nodig. Tijdens het aanmaken van een account in de app ontvang je een verificatiecode op het opgegeven e-mailadres. Let op, de verificatiecode is 10 minuten geldig. Hieronder zie je een voorbeeld van een verificatiecode e-mail.


 

Geen verificatiecode ontvangen? 

In dit geval kun je zoeken in de ongewenste e-mail van het opgegeven e-mailadres. Het kan namelijk voorkomen dat de verificatiecode in de ongewenste e-mail terecht is gekomen.

 

Meer informatie


Open artikel

Hoe kan ik notificaties in- en uitschakelen in de ConnectLife™ app?

Na het aanmaken van een ConnectLife™ account en het verbinden van een toestel staan de notificatie op de smartphone of tablet automatisch aan. Voor Smartwatch gebruikers is het ook mogelijk om ConnectLife™ notificaties te ontvangen. Je vindt hieronder de stappen voor het in-en uitschakelen van notificaties.


Notificatiecentrum
Je kunt alle notificaties terug bekijken in het notificatiecentrum. Dit is rechtsboven in de hoek van de homepagina te vinden, aangeduid met een bel-icoon.






Alle notificaties in- of uitschakelen: 

Wil je liever geen notificatie ontvangen? Dan kan dit via de onderstaande manier worden uitgeschakeld:


  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Druk vanaf de startpagina op het Menu.
  3. Ga naar Notificatie.
  4. Druk op Notificatie instellingen.
  5. Onder Appmeldingen kun je meldingen in- en uitschakelen wanneer je de app gebruikt. Door op de Pushmeldingen te drukken, kun je meldingen buiten de app beheren. Sleep vervolgens de gewenste notificaties aan of uit.
  6. Onder Apparaatmeldingen kun je de notificaties voor een specifiek toestel in- en uitschakelen. Dit kan ook via een andere manier:
    1. Ga vanaf de startpagina naar Apparaten.
    2. Selecteer het toestel.
    3. Ga naar Persoonlijke/Apparaat instellingen of Voorkeuren.
    4. Druk op Notificatie.
    5. Sleep de notificatie aan of uit.


Smart Watch

Volg de onderstaande stappen voor het in-en uitschakelen van notificaties op een Smart Watch.




iOS

  1. Open de Apple Watch app.
  2. Ga naar Mijn Watch.
  3. Druk op Meldingen.
  4. Zoek in de lijst met geïnstalleerde apps naar de ConnectLife™ app.
  5. Sleep de notificatie aan of uit.




Samsung Watch

  1. Open de Galaxy Wearable app.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Druk op Meldingen.
  4. Ga naar Appmeldingen.
  5. Zoek in de lijst met geïnstalleerde apps naar de ConnectLife™ app.
  6. Sleep de notificatie aan of uit.


Overige Android Smart Watches

Volg de instructies van het merk voor het inschakelen van notificaties van Smart Watches.


Open artikel

Hoe houd ik mijn toestel en de ConnectLife™ app up-to-date?

Om optimaal gebruik te kunnen maken van ConnectLife™ is het belangrijk om de app en het apparaat up-to-date te houden. Dit is mogelijk aan de hand van updates. Je vindt hieronder instructies voor het updaten van de app en apparaten.


ConnectLife app updates

Houd van tijd tot tijd de applicatiewinkel van jouw telefoon/tablet in de gaten voor ConnectLife™ updates, zoals de App Store of de Google Play store.


Download in de App Store. Download via Google Play.


Apparaten updaten

Apparaat updates, ook wel Firmware updates genoemd, starten niet automatisch. Start de update via de ConnectLife™ app. 


Belangrijk om te weten

Het downloaden van de nieuwe software via de ConnectLife™ app duurt gemiddeld 9 uur. Tijdens het downloaden kun je het apparaat blijven gebruiken. Zet pushmeldingen aan in de app om een melding te krijgen als de download voltooid is. Start vervolgens de installatie van de update in de app. Het installeren van de nieuwe software op het apparaat duurt gemiddeld 30 minuten. Tijdens de installatie kan het apparaat niet gebruikt worden. Op het display van het apparaat is te zien dat de update wordt geïnstalleerd.

Wij adviseren om het downloaden van de update in de avond te starten en de update in de ochtend op het apparaat te installeren.


Volg de onderstaande stappen voor het updaten van een apparaat:



  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga naar Menu.
  3. Navigeer naar Firmware bijwerken.
  4. Druk op Update als er een update beschikbaar is.
  5. Download de update.
  6. Installeer de update op het apparaat.

 

Tip: Schakel de automatische updates functie in op de ConnectLife™ app en op de applicatiewinkel van je telefoon/tablet, zodat je altijd up-to-date blijft.

Let op, in de app is dit momenteel alleen mogelijk voor de WiFi-module.

Automatisch updaten is alleen van toepassing op de app zelf en niet op de Firmware updates.

 

Meer informatie



Open artikel